som att öppna en sida i min dagbok.





innan ni fortsätter läsa här nu, kom ihåg! 
1. det är ni som har klickat på länken och BESTÄMT sig för att läsa detta inlägget. har aldrig tvingat er att läsa. 
2. min åsik är min åsikt. du får ha din och jag får ha min. 

har på senaste tiden sett väldigt mycket inlägg på facebook om droger. tänkte bara dela med mig av min åsikt om det hela. Jag tycker droger till en viss del är fegt och självsikt. som missbrukare förstår man nog inte att det skadar inte bara sig själv utan även folk i sin omgivning. man tar det bland annat för att "må bättre" men något som endel, nu säger jag endel för att annars blir det ett jävla liv. men något som endel missbrukare har svårt att förstå är att man mår inte bra av det i längden. och på vägen till att bli ren igen så skadar man så många människor så det finns inte plåster så det räcker. Man förlorar så mycket och skadar så många bara för att man ska må bättre själv. jag har aldrig rört en drog så jag vet egentligen inte men har många i min omgivning som håller på eller höll på med skiten så detta är min syn på det hela. men bara för att jag har min åsikt såhär så tycker jag inte mindre om folk som håller på med droger, absolut inte. droger är ingen lösning och absolut ingen utväg. 

Det är samma med alkolister. usch, bland det värsta jag vet. 
en människa som kanske har barn väljer att sätta sig på en parkbänk och supa sig igenom livet, jag fattar inte. jag kan verkligen inte tycka synd om sånna männsikor som kastar bort livet på ett sånt sätt. när endel människor kanske inte ens får chansen att leva sitt liv så finns det samtidigt människor som väljer att kasta bort det ? 
fan sök hjälp och börja ett normalt jävla liv. hahah.. omg, jag blir så arg. 
nej, jag känner verkligen inget medlidande för sånna personer.. 

OCH NÄR JAG ÄNDÅ HÅLLER PÅ!
kommer få ta så mycket skit för att jag skriver det här, speciellt här. 
nån som man har haft nära kontakt med, kan berätta mycket för och som man litar på. går och skaffar flickvän och helt plötsligt vill säga upp kontakten. sånna männsikor sårar bara så otroligt mycket. iallafall mig. 
för kallar man någon sin "bästavän" (nej, det handlar inte om milla. för den som trodde det. och nej, milla har inte skaffat flickvän) iallafall. kallar man någon för "bästavän" så lämnar man inte den personen för att man har skaffat sig brud. det kanske är så endel människor funkar, jag vet inte. och när det tar slut ? vad händer då. när något eller någon saknas. vad har man för ursäkt ? 
personen i fråga vet vem den är och jag vill bara säga - jag vill inte förlora dig, inte för något här i världen. du lovade att vi tillsammans skulle stå här med fötterna på jorden.  jag kämpar som aldrig förr just nu, kan du inte se det ? 

vill bara tillägga en sista sak med detta inlägg. om ni inte redan har slutat läsa vill säga ;) 
jag har världens bästa vänner, jag har världens underbaraste föräldrar och bröder. jag har helt enkelt en fantastisk familj. även om den inte riktigt håller ihop till 100% alltid. jag har mina nedgångar och har haft i en lång tid nu. men jag är frisk och mår bra, dom runt omkring mig är friska och mår bra. jag får mat på bordet och jag får pengar på kontot. jag har inte mycket att klaga över egentligen. finns dom som har det värre, som mer än gärna skulle ha det livet jag lever, männsikor som aldrig kommer få chansen att leva det livet jag lever. 
men ibland måste jag bara få skriva mina åsikter någonstans och ah.. det blir oftast på bloggen som ni kanske förstår. som att öppna en sida i min dagbok.. 


Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Instagram:

suuufi

Kategorier