jag önskar er det bästa

skulle egentligen börjat kolla på en film men tankarna for någon annanstans så bestämde mig för ett inlägg istället, det var ju ändå ganska länge sen. 

hur kommer det sig egentligen att man stannar kvar med människor som gång på gång gör en besviken? 
eller med människor som gång på gång får en att känna sig rent ut sagt värdelös? 
varför tar man emot så mycket skit när man egentligen oftast känner sig själv bäst och vet att hela den där skiten inte ens stämmer? 
hur orkar man egentligen slösa energi på massa drama och tjafs istället för att uppskatta varandra? 

jag önskar att jag hade svaren på alla dom där frågorna. 
för några månader sen bråkade jag med en tjejkompis, men även om vi bråkade så visste vi exakt vart vi hade varandra när det väl gällde och vi visste att vi älska varandra lika mycket då som vi gjorde nu. sen fanns det några få som inte förstod hela den där grejen utan såfort dom fick reda på att vi hade bråkat så fanns det folk som sprang fram till den där tjejen som jag bråkade med och kasta ut sig en massa skit om mig. med vetskapen att jag skulle få reda på det, dom eller den personen tyckte istället att det va mycket mognare och mer lätt att berätta det för henne än att komma fram till mig personligen att säga det. 
jag förstår faktiskt inte vad som är så svårt med att kunna stå för vad man tycker och kunna vara ärlig med det. utan man måste spring som en liten 12årig flicka och säga det bakom ryggen på nån. nej, sånt är rent ut sagt pinsamt. 

jag uppskattar allt som har med mitt liv att göra, jag har inte allt jag vill ha men jag har allt jag behöver. men jag är rent ut sagt kass på att uppskatta det. jag önskar jag vore bättre, men det är en sak jag som person måste jobba på. 
jag hade dessutom önskat att jag inte skulle ta så hårt på saker och ting, att jag inte skulle åt mig så lätt. jag önskar att jag vore mer som andra människor att jag bara kan skaka av mig det. för det är jag som känner mig själv bäst och det är jag som vet hur saker och ting ligger till. 

jag vill inte va en av dom människorna längre som säger "jag ska ändra på mig" utan jag tänker vara en av dom få människorna som säger "jag kan inte ändra på den jag är men jag tänker göra allt i min makt för att bli en bättre människa"

hoppas eran fredagkväll är bättre än min, jag önskar er det bästa - puss♥


 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Instagram:

suuufi

Kategorier