~ uuuutelåst.

tjenna bruuushan!
hahá vi låter än en gång rubriken prata. utelåst. suck's!
men om jag orkar gå över hela gatan för att hämta en nyckel hos patrik så kommer jag in.
men jag orkar inte så jag får skylla mig själv! men skulle va rätt gött ändå att få komma in, gå på toa, lägga sig framför tvn och ha datorn vid sig. så efter jag har skrivit klart det här så får det nog bli så att jag vandrar dit ändå.
har inte riktigt fått igång det här med camen på datorn och så än så ni får inte så mycket bilder. sen så får ju jag som sagt en Nikon D3200 av min bror när jag fyller år. OCH JAG FYLLER JU ÅR IMORGON! men får den inte förän den typ sjunde.. så ni får inte så mycket bilder just nu, isåfall gamla ..
nej nu jäävlar kom putte cyklande här med nyckeln så jag fick komma in.. WIIHOO!
nu såg jag att mamma hade köpt cola, kycklig och fixat tårtan + gjort iordning chokladmousse åt mig. bäst eller vad ?! 
 
Idag iallafall så har jag haft någon lektion (kommer inte ihåg vad den heter) gick igenom köket typ i en timme och STOD upp hela tiden, trodde jag skulle dö. sen gick vi till nästa lektion och räkna typ volym och vikt, skitjobbigt! imorse iallafall blev vi presenterade för våran serveringslärare eller vad det nu heter. Hon drog värsta föreläsningen om att det enda hon inte gick med på va narkotika och rökning tyckte hon var dumt. hon stod och snacka om att folk kunde dö och jag vette fan allt hon sa. men det hon sa var ganska tänkvärt och värt att höra på! hon sa bland annat att om man har en kompis som tar narkotika eller nån slags av drog ska man ALDRIG försöka hjälpa den personen själv, eftersom det är väldigt lätt att dras med i det. Hon nämnde att alkolism osv är en sjukdom och sånt behöver man professionell hjälp med men man ska allid HJÄLPA till men man ska inte göra det själv. hon nämnde också olika sistuationer där endel tar livet av sig och så vidare. Jag går restaurang och livsmedel och då föreställer man sig inte att en lärare ska komma och börja prata om sånt, men det gjort hon och jag tyckte det va riktigt bra!!
hon hade verkligen allas uppmärksamhet och det fanns inte en enda i det där klassrummet som inte lyssna och vi är ändå 40 stycken!
iallafall vi sluta halv tre men skulle ha slutat halv fyra. hann med att möta upp isabella på stan och tog samma buss som henne hem!

Nu ska jag ta mig nått att äta sen lägga mig och kolla på tv!
bloggar mer sen så håll utkik! ♥
 

Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Instagram:

suuufi

Kategorier