operation och panikångestattack






ingen har nog missat att jag var inne och operera mig idag, absout inget farligt eller så. Jag kunde typ inte andas "normalt" genom näsan så dom skulle typ skrapa bort mina polyper eller nått sånt heter det ? haha 
Jag tog med mig milla & micke till sjukhuset, går in till receptionen där hon säger att det är förseningar och att jag kommer få vänta och att INTE milla fick vara med på uppvaket med mig eftersom hon inte är min förälder. 
Jag fick sjukhus kläder och fick gå in och sätta mig i ett vänterum. efter en och en halv timme kommer en doktor och säger att jag ska följa med honom. vi satte oss i ett rum och prata osv där jag bland annat berättade att dom hade sagt att jag inte fick ha med mig milla på uppvaket vilket han tyckte va bedrövligt så han gick och skällde på dom i receptionen och fixade så att milla kunde få vara med mig!
jag fick sätta mig tillbaks i vänterummet en halvtimme ungefär tills en dam kom och ropade upp mig igen. den här gången var det dax, och jag var nervös som bara den. TROTS att jag visste att det inte var något farligt och att inget kunde hända! 
Det var två andra tjejer i salen och alla var verkligen jättetrevliga, (har fått för mig att alla läkare och doktorer är otrevliga och dumma)  jag fick lägga mig på typ en säng och dom satte i dropp, ekg sladdar och skit på kroppen, någon puls grej och något mer. jag låg där och pratade med dom och dom förklarade allt jättebra, jag är ju verkligen ett freak och måste veta vad dom gör och vad som kommer och hända hela tiden. det sista jag kommer ihåg från rummet var att jag andades in syrgas och att hon sa att hon skulle ge mig sömnmedlet sen sa alla "godnatt sofie" och jag bara "godnatt" hahah.. 
nästa stund vaknade jag upp av att någon sa något, kommer inte ihåg vad och kommer inte ihåg vem. sen kom milla in i sin otroligt snygga rock som hon hade fått. Jag låg där och stirrade på milla och kommer inte ihåg i efterhand vad vi snacka om. tror jag frågade vad hon hade gjort under tiden typ tre ggr, haha.. 
Hade en jättesöt tjej som var och kollade till mig då och då. verkligen jättesnäll var hon! 
mådde illa så dom spruta in någonting genom dropp grejen så det gick över, fick saft och sen var det dax att åka hem! milla gick ner och hämtade en rullstol åt mig och jag satt och prata med tjejen som såg till mig.
Jag gick in och bytte om och mötte micke någonstans på sjukhuset. sen var det bara att åka hem. Jag var trött efter narkosen så jag somnade nästan på en gång! 

vaknade halv tio och gick ner och åt glass osv. minns inte om jag gick upp och sov eller vad jag gjorde sen. kommer bara ihåg att jag började må illa så jag sprang ner. påväg upp igen så blev allt bara svart och jag ropade på mamma. började hyperventilera, skaka och gråta. mamma kom och hämtade mig i trappan och följde mig upp. vi satte oss på min säng och hon försökte intala mig att ta djupa andetag men jag bad henne va tyst och fortsatte att skaka och hyperventilera. 
efter en tio minuter en kvart bad jag mamma att ringa pappa så han kom hit. fem minuter efter att han hade kommit så började allt klarna och gå bra igen. började andas normalt och så. satt och prata med mamma, pappa och jesper en stund. 
Pappa åkte för ungefär femtio minuter sen och jag har precis fått i min lite yoghurt och jag hoppas på att få sova natten ut nu, inga fler panikångestattacker här inte! 
Måste bara säga att jag har nog världens bästa föräldrar och världens bästa syskon, ni är underbara ♥


Kommentarer

Kommentera:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (visas bara för mig)

Bloggadress/hemsida:

Kommentar:

Instagram:

suuufi

Kategorier